- SanctuaryorMembre d'Élite
01012010
Troisième review d'un Stars en ligne sur mon Blog, le reste à venir, voici Gresh:
Source: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=36865
- Spoiler:
- When I first saw the pictures of the Stars, I was really happy. The final sets are look backs at some fan favorites. There's Takanuva, Tahu, a Rahkshi, Gresh, Nekta... Gresh?! Why the hell is Gresh in there? He isn't a big character, and never really did anything important. Skrall makes sense, considering they're the main villain of 09, but why Gresh?
Well, anyway, I decided to get Gresh today. I dunno, at the store he just seemed to say buy me.
The Canister-
The average Stars canister.
New & Recolored Parts-
As you can see, there's actually quite a bit of new parts on Gresh. There's the new armor pieces which are only available in this set, two new feet in lime green, the gold armor part for Tahu, a lime green Gresh helmet (<3) and two blades now in silver. The torso piece is also now in dark green, but I didn't remove it in fear of snapping joints. That's quite a lot for his size.
Building Experience-
Gresh's build is simple and will only take you about thirty seconds. There are a few new things, such as adding the armor and the feet, but it's pretty much the standard Agori build. That's not a bad thing though.
The Complete Set-
Gresh looks great! The colors work great together, and are nicely balanced and placed. The lime green head also blends nicely with the colors. The armor is nice and definitely sets him apart from Tahu and Takanuva.
The blades are a little large for him though. I would have liked to see them downsized, but that's something TLG probably wouldn't do. However, you can still merge them into a shield, which I think looks better:
Gresh has the standard nine points of articulation which most small sets have had for the past few years. The bent arms help with action poses. Unfortunately, he can hardly turn his head without having it tilted.
Also something to note, he makes a great companion to Skrall, as they are from the same year.
Overall-
Although his spot in the Stars line is quite questionable, I'm quite happy with Stars Gresh. He has some problems, but I find that they are minor complaints. He looks great, has good articulation, and is worth a purchase if you are into the Stars line.
Source: http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=36865
Commentaires
Re: [Blog] Review imagée de Gresh.
Sam 02 Jan 2010, 18:30Ikaru
super ! j'adore ! surtout les lames argenter !
Sam 02 Jan 2010, 18:33
Plus que Takanuva. Introuvable.
Sam 02 Jan 2010, 18:38
taka estbien aussi ! mais bon , ici , c'est gresh
Sam 02 Jan 2010, 18:39
Gresh, sans Thornax !! LOL (personne avait remarquer)
Sam 02 Jan 2010, 18:42
ça fait rien ! les possesseurs de gresh 2009 pourront lui mettre le lanceur ...
Sam 02 Jan 2010, 18:43
Je ne l'ai pas ... pas grave
Sam 02 Jan 2010, 19:34
Oui, il est bien, je lui mettrai les lames vertes...
Sam 02 Jan 2010, 19:39
Je trouve qu'il ressemble fort à l'original, dans les Star celui que j'aime le moins c'est Skrall, le vert ne lui va pas, une bête épée, pas de bouclier, même casque, les épées aux épaules ressortent trop à cause de la pièce verte. Vraiment trop moche ^^
Sam 02 Jan 2010, 20:01
Dis ça sur mon topic spécial skrall
Sam 02 Jan 2010, 20:03
OK je l'ai cherché mais pas trouvé, je pensais que tu ne l'avais pas encore fait ^^
En fait ils sont à toi ou c'est à quelqu'un d'autre???
En fait ils sont à toi ou c'est à quelqu'un d'autre???
Sam 02 Jan 2010, 20:05
Quelqu'un sur Eurobricks, le lien est mis, mais ex-review été pour moi même et mes ex-fans, maintenant c'est vous, et comme c'est vous, je vous ferez la review de chaque stars ainsi que Lesovikk (le vaisseau; mais un peu cassé) ainsi que Gadunka et des Mahri
Désolé de l'ancienneté
PS: Ta trouvé le Skrall ?
re PS: Pour voter les reviews, va sur mon topic de blog
Désolé de l'ancienneté
PS: Ta trouvé le Skrall ?
re PS: Pour voter les reviews, va sur mon topic de blog
Sam 02 Jan 2010, 20:36
je pense faire un review des 6 star d'ici le 23 janvier , en effet , c'est mon annif' , et si c'est pour les dernier , je me propose pour les faire officielement pour BU !
Sam 02 Jan 2010, 20:43
Encore aucune date pour moi
Sam 02 Jan 2010, 21:24
Moi j'ai demandé Tahu Star pour mon annif mais ils ne sont pas encore sorti je ne l'aurais pas en avance - -'
Dim 03 Jan 2010, 10:54
Ici c'est Gresh
Dim 03 Jan 2010, 10:56
Je pense qu'il aurait pu mettre une tête rouge au lieu de la verte...
Dim 03 Jan 2010, 11:35
Une tête rouge ? Wow, il y aurait eu un énorme contraste. Õô
Sinon comme dit l'auteur de la rewiew, c'est vrai que Gresh Stars a plus de classe avec ses deux lames formant un bouclier. A part ça, il y a de meilleurs Stars à mon avis.
Sinon comme dit l'auteur de la rewiew, c'est vrai que Gresh Stars a plus de classe avec ses deux lames formant un bouclier. A part ça, il y a de meilleurs Stars à mon avis.
Dim 03 Jan 2010, 11:37
Bah le gresh normal est comme ça^^